SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Rosersberg Arlanda IBK

Välkommen till Rosersberg Arlanda IBK, RA19
Aktuellt säsong 25/26

Vi lämnar en mycket lyckad säsong bakom oss där både dam- och herrlaget gick till allsvenskt kval och JAS HJ18-laget tog brons i SM. Ungdomsverksamheten växte och vi blev fler och fler.
 
Nu ser vi med spänning fram emot säsongen 25/26.
 
Denna säsong har vi följande lag och serier:
Damer A-lag i division 1 i Stockholm
Damer U-lag i division 3 Uppland
Damer veteranlag i veteranserien
 
Herrar A-lag i division 1
Herrar U-lag i division 2 i Stockholm
Herrar Legends i division 5 Uppland
 
DJ/JAS spelar JAS, DJ2 samt D3 i Stockholm
 
HJ/JAS spelar JAS och DJ2
 
 
Flicklag Pojklag
F10-12 P10/11
F13/14 P11/12
F15-17 P13-15
  P16/17
  P18/19
Innebandyskolan F18-20 Innebandyskolan P20/21
 

Du kan läsa mer på lagens egna sidor där du också hittar kontaktuppgifter om du vill börja spela med RA19. Du kan även klicka på länken "Börja spela" och fylla i dina uppgifter. 
 
Välkommen!
Styrelsen
Så här håller dina profilplagg längre
2025-09-08 18:00
 

Hej alla medlemmar!

Nu är säsongen igång och många köper nya profilplagg. Flera lag har nya matchtröjor och några lag kommer få under säsongen.

 

Eftersom matchtröjorna ägs av föreningen, så är det extra viktigt att matchtröjorna används endast när det är match och inte till träning. Det är också viktigt att alla tvättar sina tröjor på rätt sätt för att de ska hålla så länge som möjligt.  

 

Nedan följer några tips från Stadium Teamsales.

 

Så håller du ditt tryck snyggt länge!

För att säkerställa att dina tryckta plagg håller sig i bästa skick så länge som möjligt, vill vi dela med oss av några viktiga tvättråd.

📌Klicka här för att läsa våra skötselråd. 


Genom att ta hand om plagget på rätt sätt kan du njuta av det längre och samtidigt tänka hållbart 🌱
Har du några frågor, tveka inte att höra av dig - vi hjälper gärna till!

Aktiva hälsningar,
Stadium Team Sales och RA19

 

Nu drar säsongen 25/26 igång på riktigt
2025-08-27 22:09

På fredag är det äntligen dags att dra igång säsongen 25/26.

 

Vi har bjudit in Stadium Teamsales samt vår nya samarbetspartner Innebandy24. Fiket är öppet och kvällen avslutas med en träningsmatch mellan vårt damlag och Sirius. Matchen drar igång 19:30.

 

Stadium kommer ha med sig våra profilkläder, så passa på att prova och gör sedan din beställning via vår webshop på stadium.se. Stadium har ingen rätt att sälja kläder direkt på plats.

 

För att fira och kickstarta vårt nya samarbete med IB24 får vi 30% på fredag samt under hela helgen i deras butik samt i deras webshop. Därefter erhåller vi alltid 20% både online och i butik.

 

Välkommen till Rosershallen från 17.00!

Styrelsen RA19

Nu kommer aviseringen 25/26
2025-06-08 20:50

Under kommande vecka kommer vi påbörja aviseringen av medlems- och spelaravgifter säsongen 25/26.

 

Om du har frågor, så ta i första hand kontakt med någon av dina ledare. 

 

Den uppmärksamma kommer notera att vi har höjt spelaravgifterna. Några anledningar till höjningen är följande:

 

  • Våra omkostnader har ökat kraftigt de senaste åren, vilket gäller som helhet i samhället. Vi har inte riktigt hängt med i den takten som vi borde, så därav att vi behöver höja spelaravgifterna.
  • Framförallt är det domarkostnader, serieavgifter, hallhyror och materialkostnader som ökar
  • Många lag anmäler sig i flera serier, vilket leder både till ökade serieavgifter och domarkostnader. Vi tycker det är positivt att våra spelare vill spela mycket, men det kostar också pengar
  • En stor andel av våra serieavgifter ska vara betalda den sista juni och LOK-stöd betalas inte ut förrän under hösten, så just nu har vi inga direkta intäkter.
  • Svårigheter att få in sponsorer leder till att vi behöver höja spelaravgifterna för att täcka våra kostnader
 
 
 
Stockholms Innebandyförbund fyller 40 år
2025-06-08 19:31

Idag firar vi 40 år av innebandy i Stockholm – fyra decennier fyllda av passion, gemenskap, utmaningar och utveckling. Det har varit 40 härliga år, men också perioder som har krävt tålamod, mod och förändringsvilja.

Från små hallar och ideella krafter till dagens moderna spelmiljöer, växande föreningar och starka seriesystem – det är häftigt att se hur långt innebandyn har kommit. Sporten har utvecklats enormt, både som idrott och som rörelse, och Stockholm har varit en självklar drivkraft i den resan.

Vi vill rikta ett stort tack till alla spelare, ledare, domare, funktionärer, eldsjälar och supportrar som gjort och gör innebandyn möjlig – ni är grunden till allt vi firar idag.

Nu siktar vi framåt, med samma engagemang och kärlek till sporten som vi haft i 40 år. Grattis till oss – och tack för att du är en del av innebandyfamiljen!

För att fira detta jubileum har vi tagit fram ett studioprogram som blickar tillbaka på vår 40-åriga resan. Klicka på länken och mot slutet av filmen tror vi att du känner igen en person.

 

Stockholm Innebandy 40 år

Välkommen på årsmöte 11 juni 19.00
2025-05-18 16:16

Årsmötet kommer äga rum den 11 juni 19.00 i vår klubblokal i Ekillahallen.

Agenda:

  1. Fastställande av röstlängd för mötet.
  2. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
  3. Val av protokolljusterare och rösträknare.
  4. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
  5. Fastställande av föredragningslista.
  6. Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.
  8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
  9. Fastställande av medlemsavgifter.
  10. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomisk plan för kommande verksamhets-/räkenskapsår.
  11. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner
  12. Fastställande av antal ledamöter
  13. Val av a) föreningens ordförande för en tid av ett år; b) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år (minst två (2) c) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av ett år (minst två (2) d) Vid val av extern revisor räcker det med att ange namnet på revisionsfirman. I annat fall väljs en revisor jämte suppleant för en tid av ett år. (I detta val får inte styrelsens ledamöter delta) e) Tre ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en ska utses till ordförande f) Beslut om val av ombud till SF- och DF-möten (och ev andra möten där föreningen har rätt att representera med ombud).
  14. Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 5. Beslut i fråga av större ekonomisk eller annan avgörande betydelse för föreningen eller medlemmarna får inte fattas om den inte varit med i kallelsen till mötet.

 

Eventuellt övriga frågor som du önskar ta upp i enlighet med punkt 14 kan med fördel anmälas i förväg. 

Vi kommer bjuda på kaffe med tilltugg, så föranmälan sker till mejl isozhenriksson@gmail.com

Välkommen!

Styrelsen

Nyheter från våra lag
P13-15, 15/08 15:45 
JAS HJ18, 07/10 09:50 
P11/12, 14/09 21:40 
 
Sociala medier
Våra samarbetspartners
Livesändning
Stötta din förening
Idrottsförsäkring