Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Rosersberg Arlanda IBK
Herrjuniorer
Träningsschema
2020-11-18 17:36

Eftersom vi nu inte får träna fram tills efter nyår så vill vi ledare att ni följer detta träningsschema.


Pass 1: 2-2.5 km löpning, ta tid om ni vill, men se det mer som uppvärmning annars. 8 backintervaller i valfri ca 50 meter lång backe, maxrush, sen lugnt tempo ner. Se till att inte låta pulsen gå ner för mycket mellan rusherna. Efter 8 rusher jobbar ni styrka, 2x15 armhävningar, 2x15 situps, 2x15 rygglyft, 2x20 knäböj. Sedan 8 nya backintervaller, innan ni får in en nedjogg på ca 500m-1km. Stretcha.


Pass 2: minst 7 km löpning, ta tid. Värm gärna upp innan så ni får ut som mest av det. STRETCHA


Pass 3: värm upp med ca 1 km löpning. Klocka er sedan, där ni joggar lugnt 30 sekunder, sedan 20 sekunders löp på ca 80% följt av 10 sekunders maxfart. Kör 6 set, sedan vila i 2 minuter, sedan 7 set, sedan jobbar ni styrka, 2x15 armhävningar, 2x15 situps, 2x15 rygglyft, 2x20 knäböj. Stretcha.

Pass 3 ska göras 2 gånger i veckan, pass 1 och 2 en gång i veckan


Lycka till killar 

 
Sociala medier
Våra sponsorer
Insamling
Stötta din förening
Idrottsförsäkring