SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Rosersberg Arlanda IBK
Herrjuniorer
Träningsschema
2020-11-18 17:36

Eftersom vi nu inte får träna fram tills efter nyår så vill vi ledare att ni följer detta träningsschema.


Pass 1: 2-2.5 km löpning, ta tid om ni vill, men se det mer som uppvärmning annars. 8 backintervaller i valfri ca 50 meter lång backe, maxrush, sen lugnt tempo ner. Se till att inte låta pulsen gå ner för mycket mellan rusherna. Efter 8 rusher jobbar ni styrka, 2x15 armhävningar, 2x15 situps, 2x15 rygglyft, 2x20 knäböj. Sedan 8 nya backintervaller, innan ni får in en nedjogg på ca 500m-1km. Stretcha.


Pass 2: minst 7 km löpning, ta tid. Värm gärna upp innan så ni får ut som mest av det. STRETCHA


Pass 3: värm upp med ca 1 km löpning. Klocka er sedan, där ni joggar lugnt 30 sekunder, sedan 20 sekunders löp på ca 80% följt av 10 sekunders maxfart. Kör 6 set, sedan vila i 2 minuter, sedan 7 set, sedan jobbar ni styrka, 2x15 armhävningar, 2x15 situps, 2x15 rygglyft, 2x20 knäböj. Stretcha.

Pass 3 ska göras 2 gånger i veckan, pass 1 och 2 en gång i veckan


Lycka till killar 

Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Rosersberg Arlanda IBK, 13/05 09:44 
Rosersberg Arlanda IBK, 04/02 20:02 
Rosersberg Arlanda IBK, 21/01 17:05 
Rosersberg Arlanda IBK, 20/01 20:14 
Rosersberg Arlanda IBK, 15/01 16:53 
Rosersberg Arlanda IBK, 22/12 18:54 
 
Sociala medier
Våra sponsorer
Insamling
Stötta din förening
Idrottsförsäkring