Rosersberg Arlanda IBK logo
Rosersberg Arlanda IBK
Ledarinformation

Välkommen till vår ledarsida
Detta är en sida för alla våra ledare. Allt som ligger på sidan kräver inloggning, dvs endast ledare kan se nyheter och dokument.

Allt nytt och viktigt som händer kommer läggas upp här, så se till att hänga med i svängarna.

Under dokument samlar vi viktiga rutiner mm. Fler dokument kommer tillkomma vartefter.

Saknar du något, så hör av dig till mig så kompletterar vi.

Vi ses i hallarna!
Marianne
Ordförande
Sammanfattning ledarträffen samt annan viktig information
2021-10-11 22:27

Hej alla ledare!

Hoppas att allt är bra och att ni inte tröttnar på alla utskick. Det blir lite så nu i uppstarten när vi vill komma ut med så mycket information som möjligt.

Den informationen ni får i detta mejl kommer även finnas på Intranät/ledare på hemsidan. Du ska komma åt den sidan om du är inloggad. Flera har haft problem med detta, så hör av dig så får vi utreda vad som är fel. 

Vad vi gick igenom på ledarträffen kan du läsa i filen sammanfattning ledarträffen. Jag bifogar även följande filer (alla filer finns under dokument här på sidan)

  • Fotoschema för nästa vecka
  • Hallansvarsscheman för Rosershallen och Ekillahallen
  • Förslag till text att använda när du kallar motståndare och domare till match via ibis
  • Medlems- och spelaravgifter för säsongen



Utöver bifogade filer vill vi informera om följande punkter:

  • Följ oss på instagram (ra19officiell) och facebook (Rosersberg Arlanda IBK)
  • Följ vår lag i innebandyappen
  • Filma era matcher via innebandyappen – det ger oss, utöver att de som  inte kan vara i hallen kan se matchen, fina intäkter till föreningen
  • Observera att SMS-gruppen för ledare endast är till för akuta meddelanden. Övrig kommunikation sker via mejl eller via sms direkt till berörd.
  • Lämna in matchtröjor som inte används, eftersom vi har brist och tröjorna kan gå i arv mellan lagen
  • Alla ledare ska få en piké (många har redan fått) samt en hoddie. Mejla storlekar till kansli@ra19.se
  • Gå igenom ditt lag i sportadmin inför aviseringen om medlems- och spelaravgifterna. Dessa kommer skickas via mejl, så viktigt att allas mejladresser stämmer.
  • Vi behöver intresserade personer som vill hjälpa till med våra arrangemang och då framförallt kring våra dammatcher i division 1. Herrarna har redan många som jobbar, men det saknas på damsidan. Anmäl ditt intresse via kansli@ra19.se



Styrelsen jobbar intensivt för att utveckla vår nya gemensamma förening. Vi har styrelsemöte en gång i månaden. Nästa möte äger rum nu på tisdag den 19 oktober. 

Följande punkter är bland annat på agendan just nu:

  • Förhållningssätt kring lagkassor
  • Starta upp arbete kring dokumentation kring ledarutveckling
  • Start upp arbete kring att dokumentera hur vi vill arbeta med föräldraengagemang
  • Försäkringsfrågor


Hör gärna av er med frågor som ni vill att vi ska ta upp. Enklast är det att mejla till kansli@ra19.se

Hoppas vi ses i hallen på lördag när damlaget har sin hemmapremiär. Matchstart 14.30.

Ha en fin vecka!
Styrelsen

Diverse information 22 mars
2021-03-22 17:13

Hej alla ledare!

Hoppas att allt är bra och att ni trots läget kan träna på ett säkert och bra sätt.

Idag fick jag mejl ifrån Stockholms Innebandyförbund där de informerade om att det tyvärr inte blir något seriespel 2.0. 

Skulle det bli några lättnader i restriktionerna, så hoppas de att enstaka matcher ska kunna genomföras. 

Personligen tror jag inte det kommer bli något innan sommaren utan vi får hoppas på en mer vanlig säsong till hösten.

Några lag kanske mer och mer går över till fotboll nu när det börjar bli varmare ute. Är ju alltid bra med variation och en paus ifrån innebandyn. Då får spelarna längta lite och kommer tillbaka med nya krafter när vi drar igång igen.

Våra träningstider är inbokade fram till midsommar, så jag är tacksam om alla lag meddelar hur länge ni kör. Mejla till mig på isozhenriksson@gmail.com, så avbokar jag alla tider som vi inte kommer använda. 

Jag planerar att åka förbi hallen i morgon tisdag den 23 mars. Kommer vara där mellan 17 och 18, så om något lag vill hämta ut ledarpikéer så går det bra då.

Ha en fortsatt fin kväll!
Marianne

Viktig information kring träningar och matcher
2021-03-12 18:35

Hej alla ledare!

 

Det är en tuff tid vi lever i och tyvärr kvarstår alla restriktioner, vilket innebär att våra seniorlag får hålla sig utomhus om de vill träna.

 

Förbunden har även beslutat att ställa in allt seriespel. JAS-serien är pausad och kan eventuellt komma igång längre fram.

 

Stockholms Innebandyförbund har bjudit in till seriespel 2.0 under april och maj och Uppland funderar på något likande. Mer information lär komma. Dock är det just nu stopp för all typ av matchspel, så vi får avvakta och se. 

 

Träning för ungdomar upp till födda 2002 fortgår så länge respektive lag önskar. Meddela gärna när ni avslutar säsongen, så att vi kan avboka tiderna.

 

Profilkläder:

Jag har sedan ett bra tag tillbaka haft en stor låda med ledarpikéer i mitt förråd. Dessa har vi fått ifrån Stadium och Nike (tack David för att du fixade) som kompensation för strul med loggor som inte satt kvar mm. 

 

Dessa ska självklart delas ut till er ledare. Jag ska försöka komma till Ekillahallen lite ofta framöver, så att ni får dessa.

 

Jag har även en hel del kläder mm som olika lag har beställt. Även dessa kläder vill jag dela ut till rätt lag, så hör av dig om ditt lag väntar på kläder så bestämmer vi en tid.

 

Lagfotografering:

Några lag fotades i höstas. Jag hade bokat in fotografering av övriga lag nu i mars, men i samråd med berörda lag så har vi beslutat att skjuta fram all lagfotografering till början på nästa säsong.

 

 

Som alltid är du välkommen att höra av dig med frågor, synpunkter och förbättringsförslag.

 

Ha en skön helg!

Marianne

 

 

 

Samma beslut kring träning fortsätter gälla till den 7 mars
2021-02-19 14:42
Hej!

Idag fick jag nytt beslut ifrån kommunen och det är samma beslut som tidigare, vilket innebär att:

  • Verksamhet kan bedrivas under förutsättning att vi följer gällande rekommendationer och riktlinjer
  • Barn upp till födda 2002 får träna inomhus
  • Äldre får hålla sig utomhus 
  • Omklädningsrummen är stängda och ska inte användas
  • Fortsättningsvis får vi inte vara fler än 25 personer i våra hallar samtidigt
  • Beslutet gäller fram till och med den 7 mars och därefter kommer nytt beslut


Vårt förbund tillåter barn födda 2005 och yngre att spela enstaka matcher. I de flesta andra kommuner i vår region tillåts fler än 25 i hallen just i samband med match. Jag har kontakt både med förbundet och med kommunen i denna fråga. Just nu står kommunen fast vid 25 i hallen, så det gäller tills något annat sägs.

Med enstaka match menas en match per spelare var 14:e dag. Matcherna ska bokas via Stockholms Innebandyförbund som tillsätter domare. Motståndarna ska komma ifrån Stockholmsregionen. Ingen publik  och minimalt med funktionärer.

Med gällande restriktioner är det tveksamt om seriespelet kommer igång, men en nyhet ifrån Stockholms innebandyförbund är Seriespel 2.0. 

För alla lag som har deltagit i Stockholmsserien är detta seriespel gratis. Seriespelet kommer äga rum i april och maj. Anmälan ska ske senast den 26 februari. Anmälan sker via föreningen, så vill ditt lag delta så hör av dig till mig.

Till sist, så fortsätter träningsschemat vi har just nu att gälla två veckor till. Om du vill göra justeringar, så hör du av dig.

Trevlig helg!
Marianne

Uppland drar igång matcher i slutet på februari
2021-02-07 19:32
Lägger in den information som finns Upplands innebandyförbunds hemsida, se längre ner i denna nyhet. I dagsläget vet jag inte om vår kommun kommer godkänna matcher i hallarna, så det kommer jag stämma av. 

Tills vidare bra om alla lag ser över de matcher som finns inlagda i systemet, så får vi med gemensamma krafter se till att få en bra planering. 

På Stockholms innebandyförbunds sida står det att de undersöker hur enstaka matcher ska kunna genomföras, så i vanlig ordning lite olika information.

För förbundsserierna (JAS, H1 och Dam allsvenskan) gäller i dagsläget att dessa drar igång med enkelmöten från helgen 13-14 mars. 

När det gäller serierna som Dalarna ansvarar för, dvs D1 och H2, så är det enkelmöten och trolig start i mitten på mars som gäller. 

Info från Uppland:

Efter att vi igår fick besked att vi kan öppna upp för enstaka matcher för spelare födda 2002 och yngre har Upplands Innebandyförbund beslutat följande:

1. De enstaka matcherna inleds helgen 26-28 februari. Detta innebär att era redan bokade matcher på juniornivå, röd nivå och blå nivå (ej pool) kommer att spelas från och med 26 februari till och med 21 mars. Detta under förutsättning att hallägare, kommun och region tillåter detta. Det kan bli så att vissa kommuner bara öppnar upp hallarna för träning. I så fall kommer givetvis inga matcher att spelas i de hallarna.

2. Alla matcher kommer att räknas som träningsmatcher och det är fritt fram för något av lagen att avstå genom att meddela detta till uppland@innebandy.se senast sju dagar före match.

3. Vi kommer inte att slutföra seriespelet med tabeller osv. för juniorlag och lagen på röd nivå då detta inte är tillåtet.

4. Tänk på att inte blanda spelare från olika träningsmiljöer och att samma spelare inte ska spela mer än en match per helg. Om ni har 22 spelare i truppen och två matcher samma helg rekommenderas att ni åker med 10+1 spelare per match.

5. Knatteligan och poolspel är inte tillåtet att genomföra i dagsläget. Vi ber att få återkomma under nästa vecka då vi hunnit titta mer på vad vi kan göra för något på dessa nivåer.

6. För spelare på seniornivå, födda 2001 och äldre, kom ingen ny information igår. Vi siktar på att slutföra seniorserierna i enkelmötesform med uppstart i mitten av mars och spel under andra halvan av mars och april. Vi kommer enbart att ha uppflyttning och ingen nerflyttning.

7. Med hänsyn till pandemin ser Upplands Innebandyförbund fram mot en ansvarsfull uppstart av de enstaka matcherna. Vi vill därför att alla matcher som spelas ska uppfylla kraven nedan samt ska rapporteras in till oss på förhand så att de finns med i IBIS-systemet. Två lag kan komma överens om att spela en match från och med 13 februari och Upplands Innebandyförbund kan hjälpa till att ordna domare om vi kännedom om matchen minst fem dagar i förväg.

Läs mer om enstaka matcher nedan:

Enstaka matcher kan spelas i de fall region, kommun, hallägare och distriktsförbund tillåter detta. Det är föreningens ansvar att löpande hålla sig uppdaterad vad som gäller och respektive region/kommun/hallägares/distriktsförbunds instruktioner ska följas. Utöver dessa ska även Folkhälsomyndighetens allmänna råd och SIBF:s/SDF:s protokoll följas. 

Enstaka matcher och FHM:s allmänna råd ska tolkas som:  

- Sammandrag ska ej genomföras
- Fokus på att få spela match igen, inte att genomföra seriespel 
- Färre matcher än under normala omständigheter 
- Mer ”luft” runt matcherna för att minska risken för trängsel 
- Ingen publik och minimalt med personer runt lagen 
- Det ska vara ansvarsfullt både före, under och efter match 

Det är respektive distriktsförbund som beslutar om och i vilken form matchspel ska genomföras.  

Syftet med att spela matcher är att stimulera barn och ungdomar till att vara aktiva och fortsätta spela innebandy. Föreningarna uppmanas att inte låta spelarna delta i flera olika lags matcher, utan upprätthålla andemeningen att tävlingsverksamheten ska vara mer begränsad än under normala omständigheter. Det är viktigt att Svensk Innebandy kan visa att vi tillsammans tar ansvar för att bedriva verksamheten på ett säkert sätt.  
 
Cuper och läger 
Cuper och läger ska tillsvidare ej genomföras.  

Kommande aktiviteter
Möte, Klubbrummet, 03/12 18:30
Nyheter från föreningen
Det finns inga nyheter..
Sociala medier
Våra samarbetspartners
Livesändning
Stötta din förening
Idrottsförsäkring